FAKRO, którego
produkty znane są również poza Europą, wsparło podróżniczy
projekt „FAKRO na dachu Ameryki”, zrealizowany w czerwcu br.
przez Pawła Rochowicza – dziennikarza ekonomicznego
„Rzeczpospolitej”.
Dziennikarz i grupa przyjaciół przez kilka miesięcy przygotowywał się do wyprawy na Denali (McKinley), jest to najwyższy szczyt Ameryki Północnej (6190 m n.p.m.). FAKRO wsparło realizację tego podróżniczego marzenia. Firma kolejny już raz angażuje się w umożliwianie rozwoju pasji swoich pracowników i partnerów oraz promocję aktywności fizycznej.
Wyprawa trwała 18 dni. Obóz bazowy rozbito na wysokości 4300 m n.p.m. spędzili tam tydzień, potem ekipa alpinistów ruszyła dalej. Kiedy nadarzyła się okazja – ucichł huraganowy wiatr, przestał sypać śnieg. Mieliśmy szczęście – zdobywaliśmy szczyt w bezwietrznej pogodzie, w pełnym słońcu. Sam atak szczytowy potrwał około 14 godzin. I choć było to męczące przeżycie - udało się – wspomina Paweł Rochowicz.
Od 2003 roku okna marki FAKRO pokrywają amerykańskie dachy. Wtedy też powstała spółka FAKRO America LLC, która obecnie prężnie się rozwija. Zwiększono zatrudnienie, zakupiono nowy magazyn wraz z pomieszczeniami biurowymi. Ponadto, firma aktywnie uczestniczy w targach branżowych dla instalatorów, architektów, oraz prowadzi rozmowy z największymi dystrybutorami materiałów budowlanych. Nieprzerwanie rozwijamy ofertę, wprowadzając do niej produkty do dachów płaskich, czy rolety zewnętrze do okien pionowych – podsumowuje bieżące działania Rafał Rynduch, kierownik Rynku USA i Kanady.
Celem FAKRO na kolejne lata jest zwiększenie udziału w branży w rynku globalnym. Oby w kolejnych 25 latach działalności państwa firma zdobyła wiele szczytów – tych biznesowych – życzy firmie Paweł Rochowicz, który razem z FAKRO zdobył najwyższą górę Ameryki Północnej.