Inwestycja na dachu zgorzeleckiego hipermarketu skutkowała montażem instalacji fotowoltaicznej złożonej z 86 modułów o łącznej mocy 23,65 kWp, które zostały ustawione w kierunku południowo-zachodnim na konstrukcjach o nachyleniu 15 st. w pięciu sekcjach. Do tego zainstalowano 16 małych turbin wiatrowych o łącznej mocy 16 kW. Zamontowano je na specjalnie zbudowanej w tym celu konstrukcji, na skraju dachu zgorzeleckiego hipermarketu.
- Cieszę się z realizacji tej nowatorskiej inwestycji. Połączenie obu technologii zapewnia nam prąd zarówno w dzień, jak i w nocy. Turbiny wiatrowe bardzo ładnie prezentują się na elewacji hiepermarketu i pokazują mieszkańcom Zgorzelca, że naszej firmie zależy na poszanowaniu środowiska naturalnego i pozyskiwaniu energii ze źródeł odnawialnych. Nowo powstała instalacja doskonale wpisuje się w nasza politykę oszczędzania energii elektrycznej i obniżania kosztów eksploatacyjnych w sklepach sieci Carrefour. Równocześnie nasze działania zbiegają się z Unijnymi dyrektywami redukcji emisji CO2 - mówi Maciej Szymański, Krajowy Senior Manager Działu Utrzymania Technicznego, odpowiedzialny za utrzymanie techniczne wszystkich formatów sklepów i galerii handlowych Carrefour w Polsce.
Inwestor szacuje, że generacja z tych instalacji pokryje ok. 3% całkowitego zapotrzebowania na energię elektryczną hipermarketu
Inwestycja jest traktowana jako pilotażowa i ma posłużyć do pomiarów realnych uzyskiwanych wielkości produkcji energii, zwłaszcza w zakresie turbin wiatrowych. Udział autokonsumpcji energii będzie można z czasem zwiększyć, dokładając np. kolejne moduły fotowoltaiczne.
Hybrydową instalację OZE dla Carrefour w Zgorzelcu zrealizowały dwie firmy – Greenenerga Polska oraz Silesia Bautechnik.
Jak zwraca uwagę Magdalena Łukaszewicz z firmy Greenenerga, na obecnym etapie główne korzyści dla inwestora to zdobycie praktycznej wiedzy na temat autoprodukcji energii elektrycznej z OZE. – W przyszłości pierwszoplanowe, obok korzyści finansowych, są korzyści wizerunkowe i środowiskowe. Carrefour Polska jest liderem w kreowaniu postawy świadomości społecznej i zachowań proekologicznych. Chce w ten sposób minimalizować swój wpływ na otaczające je środowisko naturalne, wykorzystując potencjał swoich sklepów i ich lokalizacji – komentuje Magdalena Łukaszewicz.
Zapraszamy na naszą stronę www.greenenerga.com